Brunoenmarjolein.reismee.nl

Sing hallelujaaaaah!

Lieve iedereen,

Eigenlijk wilde ik nog een laatste blog over Colombia schrijven. Er valt nog zoveel te vertellen over de Colombianen, de gastvrijheid, de salsa, de fantastische natuur (we hebben nog paradijselijke watervallen, maanlandschappen, vreemde planten en prachtige uitzichten gezien. Foto´s volgen snel!) en nog veel meer. Maar goed, inmiddels zitten we alweer een week in Ecuador en hebben hier ook alweer heel wat over te vertellen. Maar voor wat betreft Colombia; voor ons persoonlijk het meest fascinerende land dat we tot nu toe bezocht hebben!

En nu dus Ecuador. Alles is tot nu toe totaal anders gelopen dan gepland. Allereerst zijn we langer blijven plakken in Colombia dan van tevoren bedacht, omdat er toch nog een paar dingen waren die we heel graag wilden zien. Helaas bleek dat we ons visum niet helemaal goed hadden bekeken....Het bleek verlopen te zijn...Na gedoe op de luchthaven en bijna een boete, zijn we toch nog veilig aangekomen in Ecuador

Wink

In Ecuador was het plan om voor een apenopvang te gaan werken. Na een nachtje in Banos (waar de nabij gelegen vulkaan actief bleek te zijn...We zagen vanuit de bus al dikke rookwolken uit de vulkaan komen), zijn we naar Puyo, een stadje in de Amazone, gereisd. Eenmaal aangekomen op het project bleek het allemaal enorm tegen te vallen. Het vrijwilligershuis bleek een grote bende te zijn, de vrijwilligers super jong (hoeft op zich natuurlijk geen probleem te zijn, maar het voelde meteen al niet goed) en de vrijwilligers zelf waren ook niet al te positief over het project. Kortom na twee uurtjes zei Bruun 'Zeg is die tapasbar in Banos vanavond eigenlijk ook open?' Kortom, na de apen van onze bagage te hebben afgeplukt (die waren wel super super lief) zijn we met gierende banden teruggereden naar Banos. Die avond heerlijk tapas gegeten en wijn gedronken

Laughing
. Maar goed, dat is leuk voor een paar dagen, maar daarna wilden we toch weer wat gaan doen.

En daarom zijn we nu dus in Cuenca bij gastfamilie Roscoso. Een lieve familie waarbij we twee weken 'wonen'. Het is zo´n beetje tussen een hotel en een gastfamilie in. We kunnen doen en laten wat we willen, maar eten gezamenlijk en kunnen daarom weer lekker ons Spaans oefenen. Ze nemen ons veel mee op pad. Gister hebben we met de hele familie bij de kinderen van onze gastfamilie gegeten. De rum en aguardiente kwamen al snel op tafel..En het werd gezellig! Bruno wilde alles wel proeven en begon zelfs grappen te maken in het Spaans. Onze gastmoeder kwam niet meer bij. Bruun heeft punten gescoord hahaha!

Sinds gister ben ik begonnen in een klooster waar weesmeisjes tussen de 7 en 18 jaar worden opgevangen en worden klaargestoomd voorde 'echte' wereld. Ik ga ze helpen met Engels, huiswerk en andere activiteiten. En ja..het is een echt traditioneelklooster inclusief nonnen met habijt. Een prachtig initiatief van de zusters! Vanmorgen heb ik de meiden geholpen met het wassen van hun kleding op de hand (dit doen ze elke ochtend!) en hebben we oefeningen gedaan met lezen, kruiswoordraadsels etc. Oudbollig is het hier zeer zeker niet. Er werd reggeaton muziek opgezet en de meisjes lieten zien dat ze alle dansjes uit de videoclips kennen. Deze week zijn ze nog vrij en volgende week gaan ze weer naar school. Dan zal ik meer gaan helpen met hun huiswerk etc.

Bruun is in de tussentijd lekker bezig met eigen hobby´s zoals tekenen. Hij heeft hier bij onze gastfamilie zelfs een eigen kantoor hihihi. We zijn van plan om ongeveer twee weken hier in Cuenca te blijven. Maar...plannen blijkt niet altijd ons sterkste punt te zijn, dus alles kan veranderen. Tot die tijd zijn we in ieder geval weer even lekker onder de pannen!

Liefs,

Bruno en Lein

Toos van den Tillaart

Hallo Marjolein en Bruno
Fijn om weer wat van jullie te horen, Bruno let wel extra op Marjolein nu ze in een klooster gaat werken we hebben wel graag dat ze mee terug komt.
En plannen moet je niet te veel doen dit houd het een beetje spannend. We zijn weer benieuwd naar de fotos. Wij wensen jullie weer een hele fijne tijd en veel lieve groeten van ons allen

Marinus en Astrid

Dat klinkt allemaal weer goed zeg! En wat fijn zo'n lieve familie om je heen! Kan Bruno zo goed tekenen? Heel veel plezier en succes met les geven (Ze zullen wel blij met jullie zijn! Zijn weer benieuwd naar de foto's. :) Liefs Astrid en Marinus

Wilma & Geer

We hopen dt jullie alsnog een leuk project tegenkomen voor de alweer laatstste dikke 3 maanden van jullie reis,
XX

Diana

Succes weer met alles!!!En gewoon doen wat op je pad komt....take care,
Diana.

Mel

Ecuador! Si si, ja ja! Leuk! Relaxed verhaal, niks moet, alles mag. Uiteraard benieuwd naar de foto's! Nog genoeg fotoruimte? Anders plussen we wat bij ;)

Ing en San

Hey!
Super leuke update!! Jammer van de aapjes maar super leuk dat je die meiden gaat helpen! Ben heel benieuwd naar de foto's. Bruun: ook van jou tekeningen! Wij wensen jullie weer super veel plezier toe!!
xx San en Ing

jero

ja, Bruno & drank; dan komen de grappen vanzelf! Geestig hoor.
Have fun!