Brunoenmarjolein.reismee.nl

El paraiso Roatan

Een kristalblauwe zee, witte stranden en palmbomen....Roatan is echt zoals op de foto's die we voor onze trip nog even hadden gegoogled!

Vorige week zaterdag zijn we met de bus vertrokken naar La Ceiba (niet echt een stad waar je graag verblijft!). In La Ceiba zijn we een nachtje blijven slapen en hebben de volgende morgen de ferry richting Roatan gepakt. Al met al was het een super lange reis. Maar...naarmate we het vaste land van Honduras verder achter ons lieten, werd het water steeds blauwer en blauwer. Toen Roatan in zicht kwam lachten de palmbomen en de hagelwitte stranden al naar ons. Yes, dit ziet er echt te gek uit!

Onze lodge bleek aan een van de mooiste stranden van Roatan te liggenen er waren geen andere hotels in de buurt..Kortom verlaten stranden en een ansichtkaart uitzicht. WOW! De eerste dag hebben we gesnorkeld en mooie vissen gezien. DIt smaakte naar meer :-) en daarom toch maar besloten om allebei te gaan duiken. Aangezien we op een enorm verlaten plek zaten, was het nog een heel gedoe om naar de dichtsbijzijnde duikschool te komen. Het duurde ongeveer een half uur met de auto en een klein uurtje met de bus. De bus op Roatan is trouwens wel een leuke ervaring. De mensen zijn echt super vriendelijk en lijken wel alle tijd van de wereld te hebben. Ze spreken een mix van Spaans en Engels met een Jamaicaans/piraten accent. Ook grappig om dat te horen bij een vrouw van rond de zeventig :-). Aan het taaltje kun je soms geen touw vastknopen.

Omdat het reizen naar de duikshop niet praktisch was en omdat de eigenaar van onze lodge nogal een knaagdierwas, hadden we al snel besloten om toch maar in de buurt van de duiklocatie te slapen. Hier geen bountystranden, maar wel een prachtige bosrijke omgeving. Zeker niet verkeerd! Daarnaast was de sfeer daar een stuk beter!

Het duiken was (voor mij) wel even wennen. Bruun ging als een speer :-)! De theorie was niet moeilijk, maar sommige opdrachten onder water wel. Bijvoorbeeld het afzetten, hetopnieuw opzetten en vervolgens hetleegmakenvan je masker onder water vond ik nogal een ramp. Maar goed uiteindleijk is toch alles gelukt (onze instructeur had veeeel geduld)en mochten we onze eerste echte duik gaan maken! Dat was eng, maar ook super gaaf! We zijn een soort van onderwater grot in geweest, hebben veel vissen in mooie kleuren, kreeften, koraaltorens, een grote pijlstaartrog en...een haai gezien! De haai keek gemeen, maar hij was wel relaxed hahaha. Onze duikinstructeur en zijn vriendin (manager van de lodge waar wij uiteindelijk sliepen) waren super leuke mensen. We hebben samen gegeten en nog bij een ander stel gebarbecued. Kortom de week op Roaten was een groot succes! Zie foto's :-).

En nu..zijn we in Leon, Nicaragua. Morgen komen mijn zus en Rene. Dat wordt ook genieten!

Liefs,

Bruno en Lein

Marco

Whahahaha 'knaagdier' :) Ik hoor 't je zeggen! ;)
Leuk verhaal weer en voor nu veel plezier in Nicaragua :)

nel kaper

waooouw,wat een mooie belevenis weer.En dan nu weer met Carien en René,geweldig,geniet van alles en van elkaar.lieve groet van Jan en Nel

tante Hennie

Het is toch weer erg vervelend hoor waar jullie nu weer zitten!! Wat zullen jullie weer wat afbeppen als Carina en Rene er zijn. Gezellig hoor en geniet er nog maar lekker van.
Groetjes en x en veel plezier
tante Hennie Ome Gerrit

Let en Frank

Helemaal super!!
Klinkt wel een beetje als de Corn Islands :)
xxx

Melvin

*De haai keek gemeen, maar hij was wel relaxed * Haha, wel fijn relaxte haaien :D Echt een paradijsje! Ik moet jullie snel achterna ;) gr kus

Linda & Dennis

Wat een fijne berichten weer om te lezen! om bij weg te dromen..
Jullie vermaken je uitstekend zo te lezen en ondernemen echt van alles. Wat een ervaring zo alles bij elkaar en jullie hebben nog een tijd te gaan ook! :-)
GENIET!

Liefs Dennis en Linda

Ing & San

Hey Lein en Bruun!!
hahaha wat een super leuk verhaal. Relaxte haaien en knaagdieren als lodge eigenaren =)
Het klinkt echt helemaal top als een waar paradijs! HEERLIJK!!!
Heel benieuwd naar jullie volgende verhalen en wij wensen jullie super veel plezier met je zus en zwager.
xxx