Brunoenmarjolein.reismee.nl

La buena vida

7 april waren we precies 6 maanden aan het reizen. De tijd vliegt voorbij!! Het voelt helemaal niet alsof we al zo lang onderweg zijn. Het lijkt alsof we twee maanden geleden zijn vertrokken. Weet wel dat we nu een stuk relaxter zijn dan een half jaar geleden. Ik herinner mij de chaos van onze spullen, die nog in de backpacks moesten worden gestopt, op de zolder van mijn zus en zwager, de ochtend van vertrek, de zenuwen. Als we eerst maar eens in het vliegtuig zitten, dacht ik nog. En nu....terwijl ik dit schrijf, lig ik in een hangmat, schijnt de zon en zijn we nog steeds harstikke blij dat we aan dit avontuur zijn begonnen.

We zijn inmiddels bijna 5 weken Spaans aan het leren in Copan, Honduras. We wonen bij een gastgezin en gaan doordeweeks naar school (ik6 uur en Bruno4 uur per dag). Omdat Spaans de enige taal is die je hier kunt gebruiken, niemand spreekt hier Engels, gaat het best wel hard.Complete onderdompeling werkt altijd het best ;-). Ons gastgezin bestaat uit moeder Lourdes, vader Louis en zoon Kevin (15 jaar). Onze gastmoeder houdt erg van koken en we eten daarom iedere dag echt super lekker hier. Het begint soms 's morgens al met pannenkoeken, 's middags tortilla's, vlees, rijst en aardappelen en 's avonds soep of taco's etc. Verder houdt ze erg van (snel) kletsen, dus het is nooit stil aan tafel.

Bruun en ik hebben allebei priveles. In het begin was het voornamelijk veel oefeningen doen, maar nu bestaan de lessen meer uit kletsen over van alles en nog wat. Soms doen we spelletjes, zoals Scrabble, met de rest van de studenten of gaan we het stadje in om lokaal eten te proberen. Fernanda (mijn lerares) en ik hebben ook een keer samen geshopt. Het is natuurlijk erg belangrijk om mijn woordenschat rondom kleding, schoenen etc. uit te breiden :-).

In de weekenden zijn we vrij en gaan we meestal op pad hier in de buurt van Copan. Er is zoveel te doen hier! We hebben de Maya ruines bezocht, paardgereden, een boerderij in de bergen bezocht, tijdens Pasen de processies in de stad bekeken, koffieplantages gezien en nog veel meer. Verder hebben we ook een canopy tour gedaan. Je hangt aan een kabel en sjeest van boven naar beneden, boven de boomtoppen, van een berg af. Echt super gaaf! Verder gaan we aankomende zondag weer even de grens overnaar Guatemala om daar nog meer ruines te bezichtigen.

We willen nog een week hier in Copan blijven en daarna richting Roatan te gaan; een eiland in het noorden van Honduras. Het schijnt daar een tropisch paradijsje te zijn, dus dat willen we natuurlijk niet missen. Bruno gaat daar waarschijnlijk duiken en ik ga denk ik melk uit een kokosnoot drinken op het strand. En daarna....gaan we richting Nicaragua! Mijn zus en zwager zullen daar ook zijn en we kijken er enorm naar uit om hen weer te zien! Maar goed, eerst nog even flink aan de studie!

Liefs,

Bruno en Lein

Reacties

Reacties

Marinus en Astrid

Wat klinkt dat weer goed zeg! Haha lekker shoppen om de taal wat betreft kleding te leren ;) en melk drinken uit een kokosnoot op het strand straks... binnenkort jullie zus en zwager weer zien! Helemaal fijn... en wat leuks dat het spaans leren zo goed gaat, daar ben ik best wel een beetje jaloers op hoor! Heel veel succes en tot over een half jaartje!! :D:D:D

Ing en San

Hey Lein en Bruun!!
Wat klink het allemaal super zeg!! Lijkt me heerlijk om daar lekker spaans te leren, en zeker als er geen engels gesproken wordt :)
Echt weer heel anders dan wat jullie in afrika hebben gedaan, ik kan me voorstellen dat het leuk is om weer in zo'n heel andere wereld te zijn!
Maar lein..... jij drinkt toch geen melk "buiten" ??? ;) hehehehe (even plagen)
Nou geniet nog lekker van de laatste week spaanse les en ik been heel benieuwd naar de mooie foto's die jullie over al maken :)
Maken ze daar eigenlijk ook lekere creme catalana???
xxx

Linda Olthoff

Ik heb nog geen Spaanse woorden voorbij zien komen.. misschien krijgen wij de volgende keer een spaans lesje ;-)
Klinkt allemaal zeer relaxt en heerlijk dat jullie kunnen doen wat je wil! Nou ja, als je 'uit' bent van school dan.
Ik ben net terug uit IJsland, weer een fotoreis net als Afrika, was prachtig. Heerlijk rustig daar en veel, grove en weidse landschappen. En het was gemiddeld 7 graden dus niet eens kouder dan in Nederland. Toppie.

Veel plezier, zeker op het paradijselijke Roatan.

Groetjes Dennis & Linda

tante Hennie

Hoi, Lein en Bruno

Wat hebben jullie toch een vervelend leven zeg!!!
Het lijkt me wel erg lekker en makkelijk dat het eten voor
je klaar staat. Het is wel de manier zo in de praktijk, om
de taal snel te leren.
Leuk Lein shoppen, zijn er leuke dingen te koop?
Het klinkt allemaal weer erg leuk dus geniet er nog maar lekker van. Fijn dat Carina en Rene ook snel komen.
We hebben onze rugzakken al meegegeven.

Veel plezier en groetjes van tante Hennie ome Gerrit





je klaar staat.

Wilma en Gerard

Hola , querido hijo y hija

Wat leuk dat jullie naar Roatan toe gaan, ik heb even gegoogeld .. en wat is het daar mooi :)

beso grande XX
Vangé padre y la madre

Melvin

Mejor Lein y Bruun,

Me alegro de que todavía tiene sentido para ti. Que Google Translate;) Niza fotos y buenas historias. Mucha diversión todavía está allí y seguir disfrutando!

Adiós, saludos,

Melvin

___

Beste Lein en Bruun,

Ik ben blij dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben. Handig dat Google Translate ;), (maar is alle spelling correct?) Mooie foto's en goede verhalen. Heel veel plezier nog daar en blijven genieten!

Tot ziens, groetjes,

Melvin

Tante Mieke en ome Ab

Ola Marjolein en Bruno.
Wat weer een leuk bericht. Wat fijn dat de lessen zo goed gaan. Geniet maar lekker en heel veel plezier.

Muchos besos de Maria y Alberto.

Toos van den tillaart

Hoi Marjolein en Bruno
Wat Fijn om weer iets van jullie te horen, jullie zijn alweer één half jaar aan het reizen wat gaat de tijd toch snel.
Met mij is alles weer oké ben weer aan het werk.
Nog veel succes met jullie spaanse lessen, en vele groetjes van ons allen.

Mia Bella Napolitana

Ola!

Mucho heerlijk om weer even te genieten van jullie verhaal en geweldige reis.
Kan zelf weinig spaans maar toch probeer ik er een paar woorden doorheen te gooien.
Neem van mij een paar serveza´s en geniet van todos
avonturas!Hahahaha! Wat erg he!

Mucho besos e xxxxxx ty Mia Bella Napolitana

Dave

Hey Bruno,
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Of moet ik zeggen 'felicitaciones'!

Fijne dag toegewenst aan jou en Marjolein.

oom Aad en tante Sannie

Hoi globetrotters
Bruno van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst voor jullie beiden. Wij kijken alweer uit naar het volgende reisverslag.

liefs van oom Aad en tante Sannie

Ton en Marianne

Bruno
Te deseo toda la felicidad que este día pueda traer. ¡Qué tengas un excelente cumpleaños.
Een dikke verjaardags knuffel ook voor Marjolein

van Ome Ton en Tante Marianne

Diana

Wordt niet te bruin;-))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!