Brunoenmarjolein.reismee.nl

New York New Yooooooooork :-)

Lieve iedereen,

De zon schijnt. Weslenteren door de kleine straatjes van Antigua. Op elke hoek van de straat is wel een monument of een kerk te vinden. Voor ons lopen mensen in klederdracht. We zijn in Guatemala! New York ligt inmiddels letterlijk mijlenver achter ons. Gek dat je na een paar uur vliegen weer in zo'n totaal andere wereld kunt zijn...

Onze 5 dagen in New York waren hectisch en vooral erg gaaf en gezellig! Na een lange vlucht landden we op JFK. Op z'n Amerikaans uiteraard met een 'yellow cab' naar ons hotel in Brooklyn gereden. Daar wilden we even snel onze spullen droppen, douchen en naar het hotel van mijn ouders. Maar..mijn ouders bleken, op het moment dat wij in de taxi zaten, al een 'blokkie om' te zijn gegaan en, hoe toevallig, liepen ze net langs op het moment dat wij onze taxi uitstapten. Na 5 maanden was het uiteraard weer super om elkaar weer te zien! Toch voelde het ook alsof we elkaar vorige maand nog gezien hadden. 'S avonds heerlijk sushi gegeten (daar waren we wel aan toe na al die Afrikaanse pocho en bonen) en lekker bijgekletst. Daarna vroeg het bed in gedoken want de volgende dag zouden we Coen en Martijn gaan zien! Om 11 uur zouden we voor het, uiteraard decadente ;-), hotel afspreken.

Na een slechte nacht (midden in de nacht wakker vanwege het enorme tijdsverschil en toch wel spanning...Gaan mijn ouders, Coen en Martijn het echt wel leuk hebben? Is New York echt wel een gave stad?) zijn we met de metro naar Broadway gereisd. Uiteraard allemaal een bekertje koffie/thee mee...Lekker Amerikaans hahaha...dat vind ik er altijd wel cool uitzien. En daar stonden Coen en Tijn dan te wachten! Eerst in de Starbucks lekker bijgekletst en nog maar eens een bakkie gedaan en vervolgens eerst eens Times Square bekeken. Vooral mijn vader was erg onder de indruk van alle grote verlichte reclameborden en de mega hoge wolkenkrabbers overal. Echt bizar om daar doorheen te lopen. Normaal zie je het alleen op de TV. Na Times Square zijn we naar het Rockefeller gegaan. Dit is een media/entertainment toren. Als je met de lift omhoog gaat, 70 verdiepingen, dan heb je een prachtig uitzicht over Manhatten. Super mooi! Uiteraard hebben we 's middags lekker ordinair (mijn moeders woorden he) hamburgers gegeten met grote glazen cola.

De volgende dag stonden LIberty Island en Ellis Island op het program. Ellis Island is het eiland waar vroeger de immigranten aankwamen. Ik vond Ellis Island wat tegen vallen...Het museum was te groot vond ik. Maar het vrijheidsbeeld op Liberty Island was natuurlijk een must see! Gaf ook een super cool uitzicht over de skyline van New York. 'S avonds hebben we gegeten in het Stardust Cafe. Een restaurant in jaren 60/70 stijl met zingende obers. Daarna met z'n zessenlekker een afzakkertje genomen in een Irish Pub.

De volgende dag hebben we o.a. over de Brooklyn Bridge gelopen. Dat was echt een hoogtepuntje! Super mooi! 'S middags hebben we Ground Zero bezocht. Mijn vader wilde dit heel graag zien en ik vond het ook wel iets wat je moet hebben gezien als je toch in New York bent. Was wel indrukwekkend! Er zijn 2 prachtige monumenten gebouwd.

Helaas, helaas zijn 5 dagen New York toch wel erg kort..zeker als je je in goed gezelschap bevindt :-). De volgende dag zouden mijn ouders en Coen en Tijn weer naar huis vliegen :-(. 'S morgens hebben we in het hotel nog lekker even een bakkie gedaan met z'n allen en daarna....Tijd om iedereen weer gedag te zeggen . Bah dat blijft toch altijd vervelend :-(. Nogmaals pa, ma, Coen, Tijn super bedankt voor de gezelligheid!!!

En nu...zijn we dus in Guatemala gearriveerd. In tegenstelling tot alle hectiek in New York heeft niemand hier haast en is alles 'muy tranquillo'. Super lekker eten/drinken (lekkere tomatensapjes en rode wijntjes), vriendelijke mensen en prachtige gebouwen. Ook hier in Guatemala is veel armoede, maar hier in Antigua zie je daar niet veel van. Aanstaande zondag reizen we 's middags richting Honduras. Daar zullen we ong. 7 weken Spaans gaan leren. Dat is hier wel heel hard nodig!

Bij deze wil ik iedereen ook weer even bedanken voor alle leuke mailtjes en reacties op onze site! Super om te lezen dat iedereen zo meeleeft! Ik loop wat achter in het beantwoorden van de mail, maar aankomende week zal ik weer wat meer achter de laptop zitten!

Liefs,

Bruno en Lein

Reacties

Reacties

Let

Whaa! In antiqua! En en? Als ik de verhalen mag geloven een hele leuke stad!
Blijven jullie daar tot zondag?
Heel cool verhaal over new york! Jullie hebben echt genoten zo te lezen.
Xxxx ons

alex en Birgit

haha wat toevallig, dat als je net aankomt met je taxi je ouders ziet wandellen daar! =) dat zal wel een leuk weerzien zijn geweest! en wat leuk met Coen en Martijn erbij! haha zal wel heel bizar zijn geweest om iedereen weer te zien en nog ook nog in een ander continent! nou geniet in Guatamala!

Diana

Is het niet gek om dan zo maar weer een toerist te zijn?
Geniet!Groetjes!

Bas

Heey Lein en Bruun!
Wat een lekker bizar reisje maken jullie tot nu toe! echt van de ene cultuur, en dus van de ene verbazing, in de andere! ik geniet met jullie mee hoor, zo ben ik toch nog een beetje op reis ;) Succes met Spaans leren en gewoon lekker tegen alles en iedereen de paar woorden die je kent roepen, dat vinden de locals alleen maar mooi en zo leer je het snelst!
geniet!
xx

rinus & astrid

Wow, jullie kunnen wel een boek schrijven ;) Klinkt fantastisch allemaal! Heerlijk om mee te kunnen genieten en helemaal zo met al die prachtige foto's er weer bij! Heel veel liefs :) xx

Toos

Hoi Marjolein en Bruno
Met het lezen van dit verhaal kwam ik de naam antiqua tegen, weet jij nog Marjolein dat ons Susan daar ook is geweest en 6 weken spaanse les heeft gevolgd.
Wat mooi dat jij daar nu ook bent ons Susan heeft daar enkele meisjes leren kennen waar ik nu nog regelmatig contact mee heb. Ik heb vorige week het foto album van guatamala nog door zitten kijken.
Weer een fijne tijd toegewenst samen en succes met je spaanse les. Vele groetjes

Bart en Angelique

Ahhhh, wat superleuk om te lezen dat jullie het echt naar jullie zin hebben gehad in NYC en dat jullie je ouders weer hebben gezien! Mooie stad hè, NY?! Ik moest nog even aan jullie denken omdat het het plan was om te meeten in Guatemala...

Coen

Dat decadente viel best mee hoor ... als je nou schrijft dat het hoog was ... dat zou pas kloppen! ;-)

Ik vond het supergezellig om jullie in NY weer te zien en heb er (ook) van genoten. Ook leuk om je ouders te hebben leren kennen!!

Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis! Blijf vooral zo leuk schrijven, want je blogs lezen zo lekker weg!

X Coen

Linda O

Wat een leuke avonturen weer! Vooral die uitzichten zullen t hem wel doen, New York... daar moet je toch n keer geweest zijn, bij mij staat er nog geen 'vinkje' achter ;-)
Suc6 met hetr Spaans leren! Weer n heel andere uitdaging.

Groetjes Linda (& Dennis)

tante Hennie

Het is van de ene cultuur naar de andere, leuk en interessant hoor. Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met je ouders in New York.
En nu weer spaanse les, lekker kletsen tegen de locals daar leer je het meeste van. Geniet en nog veel plezier in deel 2 van jullie reis. We genieten van jullie verslagen.

Groetjes en x tante Hennie ome Gerrit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!