Brunoenmarjolein.reismee.nl

Goodbye Namibie

Lieve iedereen,

Onze eerste maand van de reis, en het werk voor EHRA, zit erop. Wat is de tijd toch omgevlogen! Weer zoveel moois gezien en wederom weer heel hard gewerkt aan de nieuwe muur rondom een waterpunt op een boerderij. Gelukkig was het tijdens deze bouwweek stukken minder heet dan tijdens onze eerste bouwweek. Hierdoor konden we stukken sneller werken en vielen zelfs de rock runs nog best mee!

Tijdens de patrol week hebben we echt weer super veel olifanten gezien! De eerste dag stuitten we op de G6 kudde. Deze kudde olifanten bleek met de Mama Africa kudde te wandelen. Op een gegeven moment waren onze auto's omringd met wel 30 olifanten! Super gaaf! Behalve tijdens de patrol week hebben we ook nog bezoek gehad van de olifanten op ons basecamp. Op vrijdagmiddag waren we een beetje aan het relaxen, zegt opeens een van de vrijwilligers heel relaxed :'er loopt een olifant daar bij de boom' en hij leest vervolgens weer verder. Ik in de stress natuurlijk 'de boom in nu!'Pfff hoe kunnen sommige mensen toch zo relaxed blijven hahahaha. Ook op de campsite in het 'veld' (zoals ze dat hier noemen) hebben we nog bezoek gehad. Twee vrijwilligers waren aan het koken, toen er een olifantenalarm werd geslagen. Dus hup wij weer de auto's in en wachten tot ze weer weggingen. Als je op zo'n moment begint te denken; ownee nu brandt ons eten aan...dan weet je dat het tijd wordt om verder te gaan. Na een maand, met een vrij weekend er tussenin, in de woestijn te hebben gebikkeld en het hele Damaraland gebied te hebben uitgekamd opzoek naar olifanten en neushoorns (oja die hebben we ook weer gezien, rennend dit keer), denk ik dat het een goed moment is om op naar het volgende te gaan. We zullen de prachtige omgeving wel ontzettend missen, Het is hier zo waanzinnig mooi. Het ene moment zit je in een soort van maanlandschap met zwarte rotsen en geel gras en het andere moment zit je in droge rivierbeddingen met heel veel groen om je heen, We hebben ook een keer aan de voet van de Brandberg (voor de Namibie kenners onder ons :-) Nienke?)geslapen . Toen we rond 19.00 aankwamen hebben we de dichtsbijzijnde koppie (top) van een berg rotsen beklommen en hadden we echt een super mooie zonsondergang en uitzicht over een enorm uitgestrekt gebied. Het is ook zo bijzonder om zo weinig mensen tegen te komen hier. De mensen die je tegenkomt wonen in hutten gemaakt van dikke takken, klei of golfplaten. Iedereen zwaait altijd naar je (zelfs als je er uitziet als een vogelverschikker pa ;-))!

Het leven zonder luxe, zoals wc's, douches etc. is ook zeker een ervaring die we niet hadden willen missen. Bruun had eigenlijk nog best langer willen blijven, maar...zondag vertrekken we met de Intercape naar Kaapstad! We zijn erg benieuwd wat we daar allemaal zullen gaan zien en kijken er erg naar uit. Dus...Capetown here we come!!!

Liefs Bruun en Lein

Inge

Hey lein en bruun!!
leuk verhaal en geweldig dat jullie deze mooie ervaring hebben mee gemaakt :) Ik wens jullie heel veel plezier in capetown!! en ik zie jullie over 21 dagen bij Bambelela :)
(laten jullie je wel even goed informeren over de verschillende vlaggen bij de stranden van kaapstad, er zijn verschillende kleuren met haaien er op en ze betekenen allemaal iets anders ???)

xxx Inge

Wilma En Gerard

Hi Kinders,
Een leuk verhaal weer :) , we keken er alweer naar uit..
Alweer 1 mnd voorbij en nu nog 11 maanden te gaan ..
Leuk dat jullie genoten hebben van het 1e projekt :)
Dus nu op naar Kaapstad: Let er inderdaad op met zwemmen bij Ks, van de week was het daar weer raak met die haaien hihi
Veel lief XX Mam&Pap

Astrid

Hey Kanjers!

Klinkt goed allemaal! En mooie foto's weer :)
Als ik nu bedenk dat er alweer 1 / 12e van de reis op zit gaat het best snel ;) kus kus tot mails...

Mariska, Marco & Roos

Is er al weer een maand voorbij? De tijd gaat snel! Goed om weer van jullie te horen en weer een leuk verhaal te lezen :)

Goeie reis naar Capetown en doe Winnie & Mandela de groeten als je die ziet :)

Maaike

He Bruno en Lein, heel leuk om te lezen over jullie belevenissen! Heerlijk, 'al' een maand voorbij, maar jullie hebben nog zo'n tijd voor jullie liggen! Hopelijk hebben jullie het in Kaapstad ook heel fijn!
Volgende week zaterdag vertrekken wij naar Midden-Amerika :).

Liefs! Maaike

Frank en Let

Hee lein en bruun!
Wat een verhaal weer en gave foto's!!
Geniet ervan in zuid-afrika! even lekker de toerist uithangen, kijken weer uit naar de nieuwe verhalen en foto's!

kus

Marcel Zwitser

Mooie foto's, leuke verhalen; wat een activiteiten.... Ik volg het op de voet! Heel veel plezier!

Pa en Ma B.

Beste Lein en Bruno,
Wat zijn jullie lekker aan het genieten. Hele mooie foto's en de verhalen zijn harstikke leuk om te lezen.
Pa en Ma B.

tante Hennie ome Gerrit

Lieve Lein en Bruno
De tijd vliegt inderdaad zeker voor jullie, alles is nieuw en erg interessant. Mooie foto's en verhalen, leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet.
Groetjes!!

Alex en Bir

Hai! Mooie verhalen weer! =) je raakt nog gespierd van heen en weer de boom inrennen, als er constant olifanten in de buurt zijn ;) genietse! XXX

Melvin

Ik sluit me aan bij de rest: lekker leesvoer! Een stoer verhaal uit een jongensboek in het wilde Afrika! En dan in jullie slaap de olifantjes tellen die over het hek/de muur springen ;-) Veel plezier en ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Ome Ab en tante Mieke

Wat een verhalen! Wat zullen jullie genieten. Wat fijn dat ook wij op deze manier met jullie mee kunnen reizen.
Kijken ook weer vol belangstelling uit naar het volgende.
Heel veel lieve groeten van ome Ab en tante Mieke.

Christa Lageman

Hoi Bruno en Marjolein,
wat leuk om jullie zo te volgen. Al heel veel beleefd in Namibië, en nu op naar Zuid-Afrika. Wij zijn nu volop bezig om onze reis naar Zuid-Afrika te plannen. We horen graag tips voor Kaapstad en andere mooie plekken.
Geniet maar lekker verder!
Groetjes, Christa

Linda Olthoff

Bruno en Marjolein,

Wat fantastisch! Echt leuk hoe jullie het opschrijven, jullie nemen ons hier ook een beetje mee op reis!!
Foto's ga ik nog even bekijken,maar de eerste lading foto's zag er echt goed uit. Veel plezier op de volgende ontdekkingsreis!!!

Enne, ik ga 20 november naar Zuid-Afrika, dus nog 1,5 week :-))))

Groetjes Linda

O ja, en ook nog van Esther Tuin !

Petra Eefting

Wat een verhalen Marjolein! Ik kom geregeld hier kijken en geniet van je prachtige verhalen! Bijzondere ervaring die jullie meemaken. Ik wens jullie nog een heel goede reis en kom snel weer even hier langs om te lezen :-)

X Petra

Esther Lamstra

Zoooo leuk om te lezen en met die foto's erbij is net of je er zelf middenin zit.
Ik vind het bijzonder hoor dat jullie dit allemaal doen !

Mark van vliet

He wereldreizigers,

Al voor een jaar avonturen beleefd, terwijl de kop er net af is! Super hoor.
Een klein beetje jaloers ben ik wel als ik jullie verslagen lees. Mooi dat Afrika jullie net zo grijpt als dat het mij zo heeft gegrepen.

Geniet van al het moois en bijzonders dat jullie meemaken.

Mark

cynthia

leuk, leuk,leuk jullie verhalen en foto's!het stukje over jullie gelezen in de Via Viva en kon het niet laten om daar een berichtje over te sturen.Heel veel mooie avonturen gewenst, blijf jullie volgen hoor.
Cynthia